“Краще Місто” proконтролювало комунальників

Від середини липня і до кінця листопада «Краще Місто» активно працювало над реалізацією проекту «PROконтролюй». Невелика команда з 8 осіб під керівництвом голови «Кращого Міста» Антона Жука протягом 4,5 місяців цілодобово займалася розробкою проекту та його удосконаленням.

Проект реалізовувався в рамках Української ініціативи з підвищення впевненості (UCBI) за фінансової підтримки агентства США з міжнародного розвитку (USAID).

У вересні відбувся довгоочікуваний запуск сайту procontrol.org.ua, який став основою проекту. Саме за його допомогою кожен мешканець запорізької багатоповерхівки може дізнатися, чи плануються у його будинку ремонтні роботи, скільки вони коштують, який підрядник відповідальний за їх виконання. Крім того, можна проглянути усі ремонтні роботи, що виконувалися певним підрядником. А якщо ремонт у будинку був запланований, але так і лишається невиконаним – кожен може поскаржитись на невиконання або низьку якість робіт. За допомогою спеціального генератора можна скласти скаргу на будь-яку проблему в будинку, що непокоїть. Її треба роздрукувати і поштою надіслати за адресою, яка визначиться автоматично.

Для кращого розуміння того, в чию компетенцію входить виконання тих чи інших робіт, «PROконтролюй» розробили зручну інфографіку. На ній позначені проблеми та відповідальні за них служби. Це стосується не тільки багатоквартирних будинків, на яких переважно спрямований проект, але й приватного сектору.

PROконтролюй PROконтролюй

Восени команда проекту проводила локальні зустрічі із мешканцями будинків, на ремонтні роботи у яких з місцевого бюджету були виділені кошти. Інформацію про ремонти команда проекту отримувала з титульних списків. Організатори пояснювали, як саме бюджетні кошти витрачаються, як визначити, який підрядник займається виконанням тих чи інших робіт. І головне – як proконтролювати, щоб усі гроші до останньої копійки були витрачені за призначенням.  Також, усі мешканці багатоповерхівок, що мали запитання, отримали на них ґрунтовні відповіді.

Крім того, протягом проекту було проведено два семінари для практикуючих журналістів та студентів, що ними стануть, на тему житлово-комунального господарства і особливостей висвітлення інформації про нього в ЗМІ.

Інформація про проект поширювалася за допомогою зовнішньої реклами, сюжети на якій змінювалися щомісячно. Розповсюджувалися оголошення, активно велися сторінки у соціальних мережах.

PROконтролюй

Загалом протягом проекту було розклеєно більше 5000 оголошень про ремонти, на пошту проекту приходило щонайменше 10 листів із питаннями від мешканців на день, стільки ж – у групах «PROконтролюй» у соціальних мережах. Не менше 5 людей на день зверталися по допомогу за телефоном. Генератором скарг на неякісне виконання комунальними підприємствами своїх обов’язків було створено більше 500 листів. На більшість скарг люди вже отримали відповіді. Якщо так і продовжуватиметься, то чимдалі Запоріжжя ставатиме все кращим містом.

Незважаючи на завершення активної фази, проект продовжує працювати у своїх основних напрямках. Сайт функціонує у тому ж режимі і постійно удосконалюється. «Краще Місто» не полишає роботу над проектом «PROконтролюй», проте має безліч ідей, як покращити життя у нашому місті вже найближчого часу.

Tags

Share this Project